עיצוב מגיב / עיצוב גמיש מה זה? ואיך משתמשים בזה?
הטכנולוגיה של היום מחייבת אותנו המעצבים והמתכנתים כאחד לבצע התאמה ללקוחות שלנו להתקנים השונים, מה שמצריך מאיתנו לפתח ולעצב אתר שמותאם לאייפון ואתר שמותאם לאייפד, אנדרואיד,לפטופים,קינדל,מחשבים,טלווזיות וכד', אני חושב שמעולם סביבות העבודה שלנו לא היו מורכבת ומחולקת לכ"כ הרבה התקנים כמו היום (בעתיד זה בטח יהיה יותר מורכב).
אני מאמין שהמגמה תמשיך ותתפתח בשנים הקרובות לכיוון של התקנים נוספים וחדשים עם רזולוציות שונות ומגוונות, דבר שיחייב אותנו המעצבים והמפתחים לתלוש שערות ולהמשיך להתאים את האתרים לכ"כ הרבה רזולוציות והתקנים עד שבסופו של דבר אנחנו לא באמת נוכל להשתלט על כולם (דבר שקורה היום בקושי רב)
קודם כל לפני שנצלול למושגים ופילוסופיות, אז מה זה בעצם עיצוב מגיב או עיצוב גמיש?
עיצוב מגיב או עיצוב גמיש (Responsive Design) – עד היום לא בחרו שם רשמי בשפה העברית למונח הזה, מדובר בעיצוב שמגיב בהתאם לסביבה ורזולוציה שבה הגולש נמצא, לצורך העניין הרזולוציה במסך מחשב בגודל 22 אינץ שונה מהרזולוציה שיש באייפון / באייפד כנ"ל גם אם נטה את האייפון / אייפד לרוחב נקבל רזולוציה נוספת ולכן יש צורך לבצע התאמה של האתר להתקנים אלו כדי שאנחנו ההגולשים נוכל לנווט ולגלוש בקלות באתר מהתקנים השונים, את הזיהוי של ההתקנים מבצעים באמצעות שורת קוד ב-CSS, שיודעת לזהות מאיזה התקן ורזולוציה הגולש הגיע ובהתאם לכך לבחור את תצוגת האתר המתאימה ביותר.
קוד CSS לדוגמא:
/* Smartphones (portrait and landscape) ----------- */ @media only screen and (min-device-width : 320px) and (max-device-width : 480px) { /* Styles */ } /* Smartphones (landscape) ----------- */ @media only screen and (min-width : 321px) { /* Styles */ } /* Smartphones (portrait) ----------- */ @media only screen and (max-width : 320px) { /* Styles */ }
השאלה המתבקשת כעת היא מדוע שאנחנו נהיה מחוייבים ליצור תצוגה מותאמת אישית לכל קבוצת משתמשים שנכנסת לאתר שלנו מהתקן זה או אחר? למה לא להסתכל על האתרים שלנו בגישה של ארכיטקט שלא בונה בניין מותאם אישית לכל קבוצה של אנשים, אלא בונה אותו פעם אחת וזהו.
אז זהו שבמקרה שלנו הגישה היא קצת שונה, מפני שאנחנו לא רוצים להפסיד את הגולשים שלנו, ליצור עיצוב מגיב זה לא רק לבצע התאמה של התמונות , והטקסטים זה ליצור ממש סביבה חדשה שתתאים להתקן שממנו הגולש ניגש, לכל התקן יש את ההתנהגות והמבנה האופיינו לו, לדוגמא באייפון הכפתורים חייבים להיות עד גודל מינימלי מסויים כדי שהמשתמש יוכל להקליק עליהם.
אינפוגרפיקה המדריך לחיפוש קריירה בתחום ה-UX
אני מאמין שרובכם שומעים או רואים לאחרונה המון פעמים את צירוף המילים UI/UX ואתם שואלים את עצמכם מה זה בעצם אומר…
UX זה קיצור של user experience או בעברית חווית משתמש,
אז מה זה בעצם חווית משתמש ואיך זה קשור אלינו הגולשים/המשתמשים?
ע"פ ההגדרה של נילסן נורמון:
"חוויית משתמש כוללת את כל האספקטים של האינטראקציה בין משתמש הקצה לבין החברה, השירותים שלה והמוצרים שלה. הדרישה הבסיסית לחוויית משתמש מעולה היא לענות על הצרכים המדוייקים של המשתמש, ללא סיבוכים מיותרים. על המוצר או השירות להיות פשוט ואלגנטי, כך שיהיה כיף להחזיק בו, וכיף להשתמש בו. חוויית משתמש אמיתית נותנת ללקוחות הרבה יותר מאשר בדיוק את מה שהם אומרים שהם רוצים, או ממלאת אחרי רשימת יכולות ודרישות. כדי להגיע לחוויית משתמש באיכות גבוהה על-פני כל החברה, חייב להיות רצף אחיד על-פני כל השירותים שהיא מספקת בתחומים שונים, כולל הנדסה, שיווק, עיצוב גראפי ותעשייתי, ועיצוב ממשק. "
אני ממליץ לכם לקרוא על הנושא בהרחבה בפוסט שפורסם ב-UXI ,
מי שעוסק בתחום הרגיש לאחרונה את המודעות שהחלה להיווצר סביב תחום חווית המשתמש שאומנם כבר נמצא לא מעט שנים בענף, אבל לאחרונה התחיל לקבל חשיבות יותר גבוה, בשל כמות ההתקנים השונים שקיימים כיום בשוק כמו טלווזיות,מחשבים,לפטופים,אייפד וכד', והצורך להתאים את המוצרים/האתרים שלנו לכ"כ הרבה התקנים שמגיעים ברזולוציות שונות ומגוונות.
תחום חווית המשתמש מתפתח בשנים האחרונות בקצב נורא מהיר והפך לתחום נורא נחשק, באינפוגרפיקה הבאה תוכלו לקבל מידע אודות תפקידי UX השונים, המשכורות בשוק, המקומות שבהם יש דרישה למקצוע ועוד…
דעה: חווית משתמש בנענע מייל – התוצאה בפנים
מתי בפעם האחרונה השתמשתם במייל שהוא לא Gmail/yahoo /walla? רובנו כבר לא נמצאים בתיבת הדואר המסורתיות של הפורטלים הגדולים בארץ, בפוסט הבא אתן כמה סיבות למה אולי אנחנו לא משתמשים באותם תיבות דואר, ורובנו עברנו לחברות הגדולות שכן מתייחסות אל הגולש באופן פשוט שהוא מבין הפוסט קצת ארוך אז תפנו 5 דק' שישתלמו לכם בעתיד.
אז איך הכל התחיל…זוכרים את ה-ICQ? אז מסתבר שהם לא שוקדים על השמרים וכנראה שמתכננים לנו כמה חידושים בעתיד הקרוב, לאחרונה הם עלו עם אפליקצייה חדשה לסמארטפון, והפידבקים לבנתים חיובים, השוני שנוצר בתהליך הההרשמה כאשר אתם מתקינים את האפליקציה זה שאתם נרשמים ישירות באמצעות מספר הטלפון שלכם ולא עם מספר אייסקיו כמו בעבר, למרות שהאופציה הזו גם קיימת אם אחרי שנרשמתם תיכנסו להגדרות ותוסיפו גם את חשבון האיסיקיו שלכם.בכל אופן, לא על כך באתי לדבר אתכם בפוסט הזה, למרות שחתום לי בזכרון קשר מאוד הדוק בין נענע ואיסיקיו מתחילת שנות ה-2000, טוב אולי זה בגלל שנענע בזמנו היה הפורטל המוביל בתחום ההורדות של freeware בארץ. |
על כל מקרה, לאחר שהתקנתי את אפליקציית ה-ICQ לאחר שנים של אי שימוש בה, רציתי להתחבר למספר אייסיקיו הישן והמקוצר שבבעלותי, כמו שאתם בטח סוברים לא זכרתי את הסיסמה הנכונה, ולכן ביצעתי איפוס סיסמה באמצעות האפליקציה, לצערי/שמחתי הסיסמה שוחזרה בהצלחה לכתובת המייל שלי תחת נענע.
נכנסתי לאתר של נענע והגעתי למסך התחברות הבא:
למזלי זכרתי את הסיסמה והצלחתי להתחבר בהצלחה! הבעיה הייתה קצת אחרת, בגלל שלא נכנסתי המון זמן למייל שלי בנענע, אז המערכת שלהם עברה שדרוג, ואני מחוייב לעבור שדרוג למערכת החדשה, אמרתי לעצמי אין בעיה, אני בעד "להתקדם" ולהשתדרג ואם זה בחינם אז למה לא?! אז הגעתי למסך הבא ואז התחילו הבעיות…
חוגגים שנה כבר ביחד עם הבלוג!
אתם מוזמנים להשתתף בסקר: איזה פוסטים היית רוצה לראות בבלוג?
אני שמח לבשר לכם שעברנו דרך ארוכה בשנה הזו ואני אחשוף בפניכם מספר נתונים שתרגישו את העוצמה האדירה שנתתם למקום הזה ושתדעו שאתם חלק מהבלוג הכי גדול בארץ בתחום העיצוב והטכנולוגיה אז מה ומי היו בבלוג בשנה הזו…
נתונים על הבלוג:
הבלוג הראשון בארץ שמספק מענה מקצועי בלחיצת כפתור בתחום העיצוב והטכנולוגיה באמצעות צ'ט אונליין שמתקשר ישירות אליי לביצוע שיחת ניסיון
לניוזלטר של האתר רשומים למעלה מ-500 מנויים שמקבלים פעם בשבוע עדכון מקצועי בתחום העיצוב והטכנולוגיה, למי שלא רשום ניתן לעשות זאת כעת באמצעות הצטרפות לניוזלטר .
עמוד הפייסבוק של הבלוג מונה כ-1250 חברים נכון להיום להצטרפות לעמוד.
בבלוג קיימים כרגע 20 קטגוריות שונות שהתפרסמו בהן כ-144 פוסטים שקיבלו למעלה מ-800 תגובות ו-573 תגים.
עד היום ביקרו בבלוג קרוב ל-80,000 גולשים ונצפו למעלה מ-200,000 אלף עמודים.
בשבועות הקרובים הבלוג יעבור מספר שינויים מהותיים אז תהיו מוכנים…
לוגו ב-30 דקות! גימיק או מציאות
לפני כמה שעות נתקלתי באחת קבוצות העיצוב בפייסבוק בפוסט נורא מעניין שמציג חברת עיצוב שמציעה לבצע עבורכם לוגואים תוך 30 דקות, בעבר כתבתי מדריך לעיצוב לוגו תוך דקות שבו אני מתאר את כל התהליך שצריך לעשות בכדי ליצור לוגו נכון ואת הטכניקות השונות שרצוי לרכוש בכדי שכל התהליך יתבצע בצורה נורא יותר קלה ומהירה.
כיף לראות שיש חברות שכבר עלו על הטכניקות השונות בנושא.
קצת על התהליך:
1. אתם מציינים את שם החברה שעבורה הם מבצעים את הלוגו
2. לאחר מכן מכניסים את כתובת המייל שלכם עבור התקשרות
3. בריף קצר על המשמעות שהלוגו צריך לשדר, וצבעים וכד'.
4. לאחר מכן אתם תועברו לעמוד תשלום של PAYPAL שיחייב אתכם להירשם ובגמר התהליך תגיעו למסך הבא:
הערה: קראתי בקבוצה שלהם בפייסבוק שיש אנשים שלא קיבלו את הלוגו תוך חצי שעה וזאת מפני שהם לא ראו את ההזמנה לכן מומלץ לשלוח להם מייל עם מספר ההזמנה.
מה מקבלים?
בגמר התהליך תקבל קובץ ZIP המכיל בתוכו את הלוגו בפורמטים הבאים: ( AI, PSD, PNG, TIFF, JPEG )
שוחחו איתי אונליין
שימושון
תגיות
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
קישורים
- flashoo – קמפוס הפלאש הישראלי
- newsgeek
- אייל שחר מול המכונה
- אינטרנט ישראל
- אנטייטלד
- אסטרטגיה באינטרנט
- ארגון חווית משתמש הישראלי
- בלוג תוצרת הארץ – של נופר
- בניית אתרים
- בקופסא
- הבלוג של אלכסנדר יודייב
- הבלוג של אמיר דותן
- הבלוג של ארז וולף
- הבלוג של גיא בורשטיין
- הבלוג של ויטלי מיז’יריצקי
- הבלוג של חברת נטקראפט
- הבלוג של יוניש
- הבלוג של יוסי ג'אנה
- הבלוג של יעל קריידרמן
- הבלוג של מאור ברזני
- הבלוג של מורד שטרן
- הבלוג של ניר טובר
- הבלוג של רוני אורבך
- הבלוג של רן לירון
- הבלוג שעושה כבוד לקונספט
- המזלג
- המעצב בתחתונים
- וובמאסטר
- ויראליקס
- טיפים וטריקים לוורדפרס
- טיפים לחיפוש עבודה
- מברשות לפוטושופ
- מזבלה
- פיקסל פרפקט מגזין
- פרסי העיצוב וחווית משתמש
- פשוט שימושי – ברק דנין