אינפוגרפיקה המדריך לחיפוש קריירה בתחום ה-UX

דצמ 11, 2011   //   על ידי אבי כהן   //   חווית משתמש, טכנולוגיה, עיצוב  //  3 תגובות

אני מאמין שרובכם שומעים או רואים לאחרונה המון פעמים את צירוף המילים UI/UX ואתם שואלים את עצמכם מה זה בעצם אומר…

UX זה קיצור של user experience או בעברית חווית משתמש,

אז מה זה בעצם חווית משתמש ואיך זה קשור אלינו הגולשים/המשתמשים?

ע"פ ההגדרה של נילסן נורמון:

"חוויית משתמש כוללת את כל האספקטים של האינטראקציה בין משתמש הקצה לבין החברה, השירותים שלה והמוצרים שלה. הדרישה הבסיסית לחוויית משתמש מעולה היא לענות על הצרכים המדוייקים של המשתמש, ללא סיבוכים מיותרים. על המוצר או השירות להיות פשוט ואלגנטי, כך שיהיה כיף להחזיק בו, וכיף להשתמש בו. חוויית משתמש אמיתית נותנת ללקוחות הרבה יותר מאשר בדיוק את מה שהם אומרים שהם רוצים, או ממלאת אחרי רשימת יכולות ודרישות. כדי להגיע לחוויית משתמש באיכות גבוהה על-פני כל החברה, חייב להיות רצף אחיד על-פני כל השירותים שהיא מספקת בתחומים שונים, כולל הנדסה, שיווק, עיצוב גראפי ותעשייתי, ועיצוב ממשק. "

אני ממליץ לכם לקרוא על הנושא בהרחבה בפוסט שפורסם ב-UXI ,

מי שעוסק בתחום הרגיש לאחרונה את המודעות שהחלה להיווצר סביב תחום חווית המשתמש שאומנם כבר נמצא לא מעט שנים בענף, אבל לאחרונה התחיל לקבל חשיבות יותר גבוה, בשל כמות ההתקנים השונים שקיימים כיום בשוק כמו טלווזיות,מחשבים,לפטופים,אייפד וכד', והצורך להתאים את המוצרים/האתרים  שלנו לכ"כ הרבה התקנים שמגיעים ברזולוציות שונות ומגוונות.

תחום חווית המשתמש מתפתח בשנים האחרונות בקצב נורא מהיר והפך לתחום נורא נחשק, באינפוגרפיקה הבאה תוכלו לקבל מידע אודות תפקידי UX השונים, המשכורות בשוק, המקומות שבהם יש דרישה למקצוע ועוד…

 



3 תגובות

  • אם יורשה לי להצטרף לדיון – בפועל, אני חושב שההבדל הוא סמנטי, ומתכוונים בעצם לאותו הדבר. הנה אתר שממחיש את ריבוי התארים בתחום של חוויית משתמש: http://aaronweyenberg.com/uxgenerator/
    אבל אם בכל זאת רוצים להיכנס לפרטים הקטנים – עד כמה שאני מבין עיצוב אינטראקציה היא "תת-התמחות" של חוויית משתמש, המתמקדת יותר ב… אינטראקציה של המשתמש עם המוצר: מה המשתמש לוחץ, מה המוצר עושה בתגובה, מה המשתמש לוחץ בתגובה לתגובה וכו'. התארים האחרים בתרשים מתייחסים לתת התמחויות אחרות (ארכיטקטורת מידע מתמקת בסידור וארגון המידע במערכת, מחקר משתמשים עוסק בהכרת המשתמשים ואיסוף הדרישות למוצר וכו'). מעצב חוויית משתמש, כביכול, אמור להיות מסוגל לעשות את כל הדברים האלה.

    והערה נוספת – האינפוגרפיקה הזאת עוררה מחלוקת מסויימת באתר שבו היא פורסמה במקור http://www.onwardsearch.com/UX-Career-Guide/ בגלל שהיא מציגה את היכולות הטכניות ב-HTML ו-CSS כיכולות הנחוצות ביותר למעצב חוויית משתמש, על-פני יכולות אחרות שנחשבות בתוך קהילת חוויית המשתמש לנחוצות יותר (ארכיטקטורת מידע, בדיקות שמישות וכו'). זה רק גילוי נוסף לויכוח ארוך ועקוב מפיקסלים העוסק בשאלה "האם מעצבים בתחום הדיגיטל צריכים לדעת לתכנת?".
    http://www.linkedin.com/groupItem?view=&gid=3754&type=member&item=63925606&trk=group_search_item_list-0-b-ttl&goback=.gna_3754
    אני, אגב, השתכנעתי שזו דווקא כן מיומנות מועילה.

    • יוסף תודה רבה על התגובה המפורטת והמצויינת!

  • Thanks for every other magnificent post. Where else could anybody get that type
    of info in such an ideal method of writing? I have a presentation subsequent week, and I
    am on the look for such info.

הגב

שוחחו איתי אונליין

דצמבר 2024
א ב ג ד ה ו ש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031